sâmbătă, 8 mai 2010

TORT SPECIAL

Aceasta reteta corespunde zilelor de carbohidrati seara

Ingrediente:
-1 pachet unt (mai nesarat)
-300 g biscuiti aromati (caramel sau din cei sfaramiciosi)
-1 cutie de 400 g mascarpone
-1 plic gelatina Dr Oetker
-150 g zahar pudra
-coaja si zeama de la o lamaie
-vanilie
-fructe din care va plac (eu fac doa cu ananas, piersici sau fructe de padure combinate).
Biscuti se pun intr-o punga si se bat mar cu facaletul sa se sfarame, dar nu se fac praf si pulbere. Se pun intr-un castron zdrobitura si se toarna deasupra untul topit, fierbinte. Se amesteca sa se absoarba si se pune compozitia intr-o forma de tort si se preseaza pe fund cu dosul lingurii, ca sa formeze un blat. Se da forma la frigider cat se face crema.
Se pune intr-un vas mascarpone. Se pune la inmuiat in 2-3 linguri de apa rece gelatina. Cand s-a absorbit apa se pune vasul pe baie de aburi si se lasa sa se lichefieze gelatina. Se mizeaza mascarpone la viteza medie 2-3 minute, se adauga zaharul pudra cu lingura, una cata una; la sfarsit, in fir subtire se toarna gelatina si se amesteca usor cu lingura, adaugand zeama si coaja de lamaie, vanilia. Se pregatesc fructele. Se scoate forma de tort de la frigider, se punun un strat de fructe, 1/2 din crema, restul de fructe si restul de crema. Se da la frigider si se fregatesc fructe, cirlionti de ciocolata, fulgi de migdale si de fistic. Se scoate dupa 20 min forma de tort si se orneaza. Se da la frigider pentru cel putin 2 ore!!!! Este foarte racoros, nu este gretos si este foarte foarte bun. Eu m-am chinuit la o sarbatoare de “Constantin si Elena” si l-am glazurat (l-am ascuns) cu 150 g ciocolata inmuiata la bain-marie cu 1 lingura de lapte si 1 de ulei. I-am pacalit pe toti, credeau ca e tort de ciocolata sau altceva

Reteta editata de catre Elena Toma pe forum oneden.com

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu