sâmbătă, 8 mai 2010

Placinta de cartofi la cuptor


Aceasta reteta corespunde zilelor de amidon

Ingrediente :
6 cartofi mari

sare, piper, cimbru uscat

unt un sfert de paket

Preparare
Cartofii se taie felii ca pentru chipsuri, cat de subtire puteti, eu am folosit razatoarea . Margarina se topeste
O tava rotunda, sau o forma de tarta, chiar si o oala nu prea inalta se tapeteaza cu hartie de copt si pe fund si pe lateral. Eu am folosit tava de 26cm diametru. Se unge hartia de copt cu margarina peste tot, chiar si pe lateral si se toarna cateva linguri pe fundul tavii, sa baleasca putin margarina.
Se pun feliile de cartofi ca la tartele cu mere, in cerc ca sa iasa cu "fata" frumoasa placinta. Se ung cartofii cu margarina si apoi presaram din plin sare, piper si cimbru. Puteti pune si alte condimente care va plac
Se continua asa: strat de cartofi, ungem cu margarina si apoi condimente pana terminam cartofii. Ultimul strat il dam doar cu sare.
O bucata de hartie de copt o undam la robinet si o stroarcem bine apoi acoperim placinta, sa fie bine sigilata. Apasati apoi cu mainile peste hartie ca sa se lipeasca straturile de cartofi. Am pus si un capac peste hartia de copt sa fiu sigura ca totul e bine sigilat
Dam la cuptor la 200C cam 45-50 minute. Luam apoi capacul si hartia si mai lasam 10 minute sa se rumeneasca putin.
Dupa ce o scoateti din cuptor o rasturnati pe un platou, si va arata asa frumos rumenita.


Pofta buna !!!

Reteta editata de catre alexa_alexa_29 pe forum oneden.com

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu