sâmbătă, 8 mai 2010

TORT EGIPTEAN

Aceasta reteta corespunde zilelor de carbohidrati seara

Va marturisesc sincer ca este unul dintre cele mai bune torturi pe care le-am mancat vreodata. Reteta este asa de simpla ca am retinut-o imediat.
Foile:
Pentru o foaie
2 albusuri
2 linguri de zahar
1/2 lingura de faina
40 g alune macinate ( daca nu aveti inlocuiti cu nuci)

Pentru crema 1:
6 galbenusuri
6linguri de zahar
340 ml lapte
2 linguri faina sau amidon ( eu am pus amidon)
170 g unt nesarat
esenta de vanilie

Pentru crema 2:
200 ml frisca
150 g zahar
120 g alune zdrobite bucati mai mari ( eu am pus nuca)

Prima data facem foile; batem albusurile spuma , adaugam zaharul si batem pana acesta se topeste. Amestecam faina cu alunele macinate si o adaugam la compozitia de albusuri. Punem hartie de copt pe fundul unei forme cu diametrul de 24 cm, intindem frumos foaia si coacem la foc mic timp de 25 minute. Intre timp spalam ustensilele si ne pregatim de a 2-a foaie. Repetam actiunea si coacem inca 2 foi ( in total vor fi 3). Daca nu aveti hartie de copt ungeti forma cu putina grasime ( asa am procedat eu).
Dupa ce-am facut foile ne apucam de crema. Cele 6 galbenusuri ramase de la foi le amestecam intr-o craticioara cu amidon , zahar si laptele adaugat treptat. Punem craticioara pe foc si amestecam mereu pana se ingroasa continutul ca si o budinca, apoi luam de pe foc crema si o lasam sa se raceasca .Untul il amestecam intr-un castron doar cat sa se "dezmorteasca" si adaugam putin cate putin din compozitia racita. Picuram cativa stropi de esenta de vanilie si crema este gata.
Pentru a 2-a crema topim zaharul si apoi il turnam in strat subtire pe o tava unsa cu putina grasime. Lasam sa se raceasca si il dezlipim usor, apoi il zdrobim ( punem bucatile intr-o punga de plastic si le batem cu sucitorul).
Batem frisca tare si adaugam caramelul zdrobit si miezul de nuca ( alune ) zdrobit si el.
Asamblam tortul astfel; punem prima foaie, 1/3 din crema de vanilie,1/3 din frisca. Procedam la fel in continuare si cu celelalte foi. Ultimul strat va fi de frisca.
Lasam la frigider cateva ore, timp in care caramelul se va topi putin in frisca. Taiem cu un cutit bine ascutit. Este delicios, va recomand sa-l incercati,o sa vedeti ca e nemaipomenit de bun, unde mai pui si faptul ca se folosesc ingrendiente accesibile

Reteta editata de catre Happy pe forum oneden.com

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu