miercuri, 5 mai 2010

FASOLE BATUTA

Aceasta reteta corespunde zilelor de amidon

Ingrediente:
Daca e post, atunci sa facem si fasole batuta.
Imi place fasolea, iar fasolea batuta si mai mult.
Asta e varianta pe care o face mama si imi place cel mai mult.
Ne trebuie:
500 g fasole boabe
2-3 cepe
2-3 linguri de bulion
ulei
sare
Cum se face:
Spalam fasolea si o lasam la inmuiat cateva ore in apa calduta (eu o las de obicei peste noapte asa se fierbe mai repede).
Fasolea se pune la fiert in apa rece cat o sa o acopere cca 3 degete.
Se lasa sa fiarba 5-10 minute apoi se rastoarna apa si se pune alta apa
(de preferat incalzita pentru a scurta timpul de fierbere).
Se rastoarna si a doua apa (daca vreti si aveti timp se mai poate schimba inca o data apa).
Eu am schimbat apa doar de 2 ori.
Dupa ce am rasturnat si a doua apa, se pune la fiert definitiv cu apa incalzita, cat sa
o acopere cu un lat de palma. In oala punem o lingurita de zahar si 2-3 linguri de ulei
(asa fierbe mai repede - mi-a zis mama).
Ultima apa trebuie sa fie putin mai multa ca sa ramana ceva zeama cand este fiarta.
Cat fierbe fasolea, calim ceapa taiata marunt in putin ulei, punem cateva linguri de apa,
sare si lasam sa fiarba acoperit.
Cand este aproape fiarta, adaugam bulionul diluat cu putina apa, piper,
foaie de dafin si lasati sa fiarba (de data asta fara capac).
Cand fasolea este fiarta, scurgem o parte din apa ramasa si mixam fasolea cu blenderul stick.
Daca este prea groasa, adaugam din zeama oprita.
Amestecam (cu mixerul sau cu o lingura) fasolea cu uleiul adaugat treptat
(dupa gust, cca 50-100 ml).
Apoi punem usturoiul pisat, potrivim de sare.
Servim cu ceapa prajita deasupra si desigur cu muulta pofta.

Reteta editata de catre Happy pe forum oneden.com

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu