duminică, 25 octombrie 2009

Piept de pui umplut cu ciuperci, rucola si rozmarin cu garnitura de legume totul gatit la steamer



Aceasta reteta corespunde zilelor de proteine

Ingrediente:

- 2 buc de piept de pui intreg
- 6 buc de ciuperci proaspete si marisoare
- rucola (nu pot sa va zic cat pt ca ambalajul e mare si am folosit destul de putin)
- rozmarin - o crenguta
- o lingura de boia
- o ceapa
- 2 catei de usturoi
- pasta de gulas iute (o lingurita rasa)
- delicat
- o lingura de mustar
- ulei de masline cam 2 linguri (eu am folosit sprituitoare si e mai simplu)












Pt garnitura

- brocoli 400 g (eu am folosit congelat)
- varza de bruxel 300 g (tot congelat am folosit)
- morcovi -3 bucati

Ciupercile se spala si se curata, se taie rondele sau cuburi cum doriti,


ceapa se curata se taie marunt si se caleste intr-o lingura de ulei de masline ... se adauga o lingura de boia dulce, lingurita de pasta de gulas iute se invarte de cateva ori dupa care adaugam ciupercile ...punem apa si delicat lasam sa fiarba dar numai cat sa se inmoaie un pic ... incercati sa fierbeti astfel in cat inainte sa stingeti focul sa lungiti tocanita cu un pic de apa ca ne trebuie sosul.



Carnea se spala si se curata ... se bate ca si pt snitele, se stropeste cu putin ulei, se pune sare si piper ... dupa care incepem sa umplem feliile de carne ... in mijloc asezam ciuperci (pe care le-am strecurat de sos)





rucola




si rozmarin (de pe creguta de rozmarin folosim doar frunzulitele fara sa le taiem asa cum sunt ... rucola la fel nu il taiem doar le spalam) peste punem rucola si cateva frunzulite de rozmarin dupa care rulam ...


asezam pieptul astfel pregatit in tava speciala pt carne al steamerului,


apoi in celelate doua tavi al steamerului asezam legumele ...


punem apa in aparat ... asezam tavile una peste alta si dam drumul ...



fixam aparatul la o ora.



Intre timp preparam sosul ...luam sosul ramas de la tocanita ...punem o lingura de mustar, 2 catei de usturoi pisat si il fierbem un pic pana se ingroasa.


La servire peste feliile de carne se aseza 2 linguri de sos, se serveste cald cu brocoli, varza de bruxel si morcovi.




Pofta buna!!! este ceva fff special ... aromele sunt extraordinare ... eu nu am mancat rucola pana acum ... insa sa stiti ca si crud si fiert e bestial ...





Reteta aparuta pe Tunde's Blog si pe forum oneden.com

2 comentarii:

  1. Super! O sa incerc si eu cand o sa ajung in posesia unui steamer. In acest moment, spre rusinea mea, am in dotare doar un vas de inox cu fierbere la abur, pe aragaz, si atat!Promis sa fac aceasta achizitie la primuol salariu (!) si o sa te rog sa ma consiliezi ce model sa aleg.
    Succes!

    RăspundețiȘtergere
  2. Elena draga sa stii ca merita ... totul are alt gust ... desi spre rusinea mea eu am apratul de un an ... sincer rar il folosesc ... ciudat nu? dar acum zis ca il voi folosi mai des ...in legatura cu fel de steamer sa iei...pot zice doar ca nu merita sa dai o galagie de bani pe marca ... eu am Moulinex ...si pot sa zic ca sunt fff multumita, are si recipient aroma ...unde trebuie sa pui condimentele insa sincer nu-i vad rostul pt ca gustul aromelor, condimentelor nu se simte, asa ca mai bine condimentez mancare frumos si apoi il pun in aparat, pt ca in carte scrie ca nu e voie sa sareti si sa condimentezi ... eu il condimentez asa ca atunci cand mergi sa iei un steamer nu te lasa flatata de tot feluri de chestii gen recipient aroma... sau o marca ffff cunoscuta si scumpa ... crede-ma ca si ala mai ieftin e bun ... dar Moulinex din experienta pot spune ca e bun si merita banii ... insa Magda Oana a noastra de pe forum si-a luat steamer acum de o sapt sau doua si poate te consulti si cu ea ... pup

    RăspundețiȘtergere