luni, 15 martie 2010

Gulas de vitel a la Tunde

Aceasta reteta corespunde zilelor de proteine

De ce e a la Tunde? pt ca e mai dietetica decat Gulasul normal ... este cu vitel, fara cartofi, afumatura si galuste ... insa va garantez ca gustul este ffff bun ...

Ingrediente:

- 1 kg legume amestecate : morcovi, patrunjel radacina,
- o gulie mijlocie
- o telina mijlocie
- o conopida mica in loc de cartofi
- o ceapa mare (mie nu prea imi place ceapa de aceea am folosit una mai mica)
- o rosie mare
- pasta de ardei sau un ardei mic
- 700 g de carne de vitel poate fi si 1 kg
- o legatura de patrunjel verde
- un plic de condiment Gulas de la Kotanyi




Spalam legumele, le curatam de coaja si le taiem fasii mai mari ... conopida il desfacem buchetele, rosia il taiem in patru ... ceapa o taiem marunt. Carnea o spalam si o taiem cubulete.

Punem oala de supa pe foc cu o 2 linguri de ulei de masline ... cand uleiul s-a incins punem ceapa si o calim ...


o calim bine bine dupa care adaugam peste carnea de vitel si lasam sa se caleasca ... amestecam in continu ...


pana carnea capata o culoare albicioasa ...cand este gata calita peste presaram condimentul Gulas Kotanyi ...


si amestecam bine bine,


mai lasam si cu condimentul 2 min amestecand continu


dupa care adaugam o lingura de pasta de ardei si apa ....

dar numai cat sa acopere continutul oalei, lasam sub capac sa fiarba in jur de 15 minute ... dupa aceea dam capacul la o parte si adaugam legumele ...

mai punem apa cat sa acopere punem capacul si lasam sa fiarba.


Cand legumele si carnea au fiert ...mai punem apa cat dorim si condimentam dupa gust cu sare si piper, adaugam si patrunjelul tocat marunt eu am pus si o lingura de tarhon ... si lasam sa dea in clocot ...

Se serveste cald simplu sau cu o felie de paine.

Pofta buna!

Reteta aparuta pe Tunde's Blog

4 comentarii:

  1. Sunt convinsa ca este tare bun dupa cum arata.
    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc mult asa este ... e tare buna

    RăspundețiȘtergere
  3. Oh, ce buna transformare a gulasului. Cu dieta sau fara, mie nu-mi plac galustele in aceasta mancare, dar mai puneam cartofi. Ei, acum s-a rezolvat dilema! felicitari, Tunde!

    RăspundețiȘtergere
  4. Elena draga ...aprecierile din partea pt mine inseamna ffff mult ... multumesc draga ... sa stii ca a iesit fff buna ... mama obisnuieste sa puna si mazare verde un pumn si pastai de fasole verde ... eu nu am avut pe acasa asa ca l-am facut asa cum ai vazut si tu ... si a fost extrem de buna ...te pup

    RăspundețiȘtergere